lørdag 19. mai 2012

1.Mai var det meldt kanonvær. Og ønsket mitt skulle gå i oppfyllelse....trodde jeg.
Keipen Turlag arrangerte tur til Keipen. En topp som ligger i Bremanger og rager 1362 moh.
Jeg har alltid hatt lyst å gå den turen, men en bør vel gå den i lag med kjente første gangen. Det er lang å gå og landskapet er spesielt. Det er bygd opp i hyller..hele 7 stykk opp. Og så må en treffe rett for å komme til tops.
Jeg var veeeldig redd for å ikke greie turen...skikkelig nedsyka med andre ord. Hehe. Det er bare slik jeg er.
Men men. en må jo prøve.
Det var hele 36 stk som møtte opp og det første stykket måtte en bare skiene...opp til Knekkevasshytta.
Får å gjøre historien kort, så gikk det litt for fort for meg, jeg snudde på toppen av vasskaret og mens tårene trillet, snudde skispissene mine nedover.
Her er iallefall bilder fra turen. Det siste stykket som jeg ikke var med på har jeg lånt bilder.



Knekkevasshytta.
Her blir skiene klargjort og noen tar shortsen frem

Langt i det fjerne ser en toppen.

Rast og pust i bakken




Vasskaret

Bilder fra Monica

Toppen som jeg ikket fikk oppleve.
Dette bildet er også tatt av Monica

Jeg vil nok definitivt prøve meg igjen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar